Desatero k úspěchu ve tvarování těla

 

1. Držte se základů:

Nespěchejte. Cviky s vlastní váhou či s volnou zátěží (činkami) a rovněž i cviky na strojích jsou vhodné jak pro začátečníky, tak i pro pokročilé.

2. Vždy dodržujte správnou techniku cvičení:

Kromě větší radosti ze cvičení je striktní technika cvičení i účinnou prevencí zranění svalů a vazů. Pokud si nejste jisti technikou provedení cviku, poraďte se s kvalifikovaným trenérem.

3. Necvičte s maximální zátěží:

Není důvod cvičit s extrémně vysokou zátěží a riskovat tak zranění, když lze odvést kvalitní trénink i s lehčí zátěží. Kromě intenzivnějšího pálení kalorií tak lze snáze dosáhnout zpevnění a rovněž i kvalitnějšího vytvarování zatěžovaných svalů.

4. Nezapomínejte na kardio:

Nikdy nespoléhejte pouze na cvičení se zátěží. Je třeba dělat i jiné aerobní aktivity – ať z důvodu udržení tělesné váhy, nebo jen tak pro zdraví. Jednou z možností, kterou můžete využít je běhání do schodů na stadionu či 100metrové sprinty.

5. Nenechte se odradit klamnými mýty a polopravdami:

Mnoho žen si myslí, že vlivem cvičení se zátěžemi jim narostou ohromné svaly. To se však nestane. Mezi další šířené mýty patří názor, že více svalů Vás opticky učiní objemnějšími a většími. Nicméně se to dá tvrdit spíše o opaku – štíhlí lidé opticky vypadají menší, než ve skutečnosti jsou.

6. Pozor na přetrénování:

Přetrénování vede z dlouhodobého hlediska ke ztrátám svalové hmoty. Pokud trénujete až moc, zkuste méně hodin trávit v posilovně, méně věnovat kardiu a konzumovat vyváženější stravu.

7. Přínosy z pravidelného tréninku:

Abychom si uchovali motivaci, pravidelně si připomínejme výhody pravidelného tréninku: zdravější tělo, menší riziko chorob a onemocnění. Naopak při absenci pravidelné tréninkové zátěže nejenže vypadáte poněkud nezdravě, ale trpíte zpravidla nízkou sebedůvěrou a chatrným zdravím.

8. Dieta je polovina úspěchu:

Jezte jídla z přírodních, co nejméně technologicky zpracovaných surovin, která byla upravena pokud možno co nejméně. Každé 3 – 4 hodiny zkonzumujte jídlo bohaté na bílkoviny. Ujistěte se, že Vaše strava obsahuje i dostatek vlákniny a nepodceňujte ani příjem vitamínů.

9. „Všechno nebo nic“ není tou nejvhodnější filosofií:

Nikdo není dokonalý, proto počítejme s tím, že ne vždy stihneme vše, co jsme si v daný den předsevzali. Střední cesta je rovněž jedním z klíčů k úspěchu.

10. Cvičte s radostí:

Věnujte se těm aktivitám, které Vás baví. Pravidelný trénink by měl být potěšením, nikoliv povinností.

 


zpět

Novinky na email

Zaregistrujte se k odebírání novinek

3 důvody proč nakoupit u nás

- věrnostní program výrazné slevy
- na trhu od roku 1990
- kamenná prodejna v Opavě
© NEXT Fitness s.r.o.
sportovní výživa, fitness, solárium
Created by I N T
Zajímavé odkazy
logo
© NEXT Fitness s.r.o., sportovní výživa, fitness, solárium