Už jste někdy navštivili posilovnu?


Pokud Vám posilování připadá nudné, velice se mýlíte. Chodit do posilovny neznamená jen budovat objemné svaly, ale hlavně zpevňovat svaly ochablé a  oslabené. V poslední době je zvlášť populární také tvarování problematických partií s následnou redukcí tukových zásob a úpravou osobní hmotnosti.

Začátečník v posilovně by měl být důsledný a proto by měl určitě investovat do prvních hodin a zaplatit si odborníka na posilování. Vhodné je začít chodit 2 x v týdně, zhruba hodinu a půl. Právě zkušený instruktor Vám sestaví cvičební plán, velikost zátěže a opakování jednotlivých sérií. Tréninková jednotka by měla být rozdělená do několika fází. V prvé řadě je to zahřátí, k tomu můžeme použit rotoped, šlapadlo nebo třeba běžící pás. Fáze zahřívací by měla trvat 10 až 15 minut. Po zahřátí bychom se měli rozcvičit (protáhnout) a pak pomalu přejít na posilovací trénink. Nejprve začínáme posilovat záda, prsa, stehna, a pak přecházíme na paže, ramena, lýtka a břicho. Nejvhodnější by bylo, kdyby jste během celého tréninku procvičili úplně všechny části těla a nikdy neprocvičovali intenzivně jen jednu partii. Ženy se mohou více zaměřit na své problematické partie. Nikdy bychom intenzivně neměli trénovat více než jednu hodinu, začátečníkům by mohlo stačit i 45 minut. Společně s trenérem si sestavte svůj cvičební plán, ale nikdy se nepouštějte do žádných náročných cviků. Snažte se také stále doplňovat tekutiny, vhodné je každých 15 minut vypít 2 dcl. vhodného nápoje, neboť svaly potřebují pro svůj výkon také tekutiny, které navíc podporují regeneraci.

Nesmíme také zapomínat na řádný odpočinek! Pokud svaly příliš vyčerpáme, pocítíme v dalších dnech nepříjemné bolesti. Proto je také důležitá pravidelnost cvičení a výdrž. Takže pokud zajdeme do posilovny pouze 2 x do měsíce, nemůžeme očekávat žádné výsledky. Pro začátek můžete zvolit trénink ve dnech : 1.varianta -pondělí-středa-pátek, 2. varianta - pondělí–čtvrtek, nebo úterý-pátek . V ostatní dny je důležité odpočívat. Dodržování odpočinkových dnů je u všech cvičenců nezbytné.

Určitě důležitá je pro každého správná volba oblečení a vhodné obuvi. Také by jste měli mít u sebe stále ručník. Při cvičení vždy dodržujte správnou techniku každého cviku. Zvláště při cvicích, kdy užíváte vyšší zátěž je potřeba dbát na důsledné držení těla.

Ženy mohou cvičit také na balónech. Správně zvolené cviky procvičí nejen břišní svaly, ale i vnitřní stranu stehen a hýžďové svaly. Dále pak prsní svaly a svaly zádové. Tempo si zde určuje každý sám. Důležité je, aby jste byli trpěliví, nic není hned a v posilování to platí dvojnásob.

Pohyb je v dnešní době nesmírně důležitý. Cvičení a pohyb by měl ve Vašem životě hrát důležitou roli, neboť ovlivňuje kvalitu Vašeho života. Správným a pravidelným cvičením jistě získáte to, že se budete cítit a vypadat lépe, Vaše svaly a kosti zesílí, zhubnete, vytvarujete si postavu, sníží se Vám krevní tlak, zlepší se Vám spánek, zlepší se Vám imunitní systém a budete méně nemocní . Navíc nebudete tolik stresování, neboť všechnu přebytečnou energii vybijete. Proto neváhejte, cvičení neodkládejte! Začněte právě dnes! Jen Vy sami rozhodujete, kolik do svého zdraví chcete investovat, ale uvědomte si, že máte jen jedno tělo a máte ho na celý život, takže je to jen na Vás, jak se o něj postaráte. Na cvičení není nikdy pozdě a je úplně jedno, jestli je Vám 20 nebo 80. Cvičit můžete v každém věku. Nejstarší návštěvnice našeho fitcentra má krásných 75 let. Zkuste si proto najít důvod ke cvičení vždy a všude. Také ale nesmíte zapomínat na kvalitní stravu, ale o tom zase někdy příště…


zpět

Novinky na email

Zaregistrujte se k odebírání novinek

3 důvody proč nakoupit u nás

- věrnostní program výrazné slevy
- na trhu od roku 1990
- kamenná prodejna v Opavě
© NEXT Fitness s.r.o.
sportovní výživa, fitness, solárium
Created by I N T
Zajímavé odkazy
logo
© NEXT Fitness s.r.o., sportovní výživa, fitness, solárium