PROMĚNA ŽEN II. - část druhá

Proměna žen II, část druhá

Tyto ženy se přihlásily do zajímavého a motivačního projektu s tím, že chtějí změnit svůj vzhled a dosavadní styl života.

Tyto ženy se přihlásily do zajímavého a motivačního projektu s tím, že chtějí změnit svůj vzhled a dosavadní styl života. Autor: DENÍK

12.5.2014 16:43

Tyto ženy se přihlásily do zajímavého a motivačního projektu s tím, že chtějí změnit svůj vzhled a dosavadní styl života.

 
 
 

Stanislav Pešát radí, jak při hubnutí správně postupovat

My jim doporučíme změny ve stravování a stanovíme tréninkové metody. Ale hlavní práce spočívá hlavně na nich samotných. Ony musí mít maximální zájem a chuť. Počáteční stravovací plán pro ženy je opět na dobu určitou, asi 1 – 2 měsíce. Kdy se naučí připravovat stravu jednotlivých chodů v podstatě den dopředu do potravinových přepravek.

Zásadní chybou číslo jedna je, že ženy, ale i muži nemají připravené jednotlivé chody a řeší příjem potravy na poslední chvíli, kdy už tělo hladoví, a sáhnou po čemkoli. Dále se musí naučit dodržování pravidelnosti příjmu stravy. Základní chyba číslo dvě, a to nejen u žen, je vynechávání snídaně. Pravidelná snídaně snižuje riziko obezity. Kvalitní snídaně vám přinese dobrý začátek dne.

Budete mít sílu pro práci a větší odolnost proti stresu.

Zařazení žen do typů postav

.Hruška

Typ postavy hruška se vyznačuje úzkými rameny, níže posazeným pasem a širokými boky. Vypadá velmi žensky, kritickými místy jsou zadek a stehna. V tomto případě je nutné se zaměřit na aerobní pohyb s vysokou intenzitou ( spinning, rychlá chůze, tanec apod.).

Tento pohyb zrychlí metabolismus, a tudíž pomůže zredukovat objemy a zmírnit projevy celulitidy. U hrušky je vhodné posilování horní poloviny těla pro zlepšení tělesné symetrie. Ve stravě by se měl omezit příjem sacharidů s vysokým glykemickým indexem.

Jablko

Jablko má tendenci ukládání tuků ve střední části těla, nejvíce přibývá na břiše, podbřišku a na spodní části zad (typické jsou tukové polštářky nad bedry). Ženy s postavou typu jablko by se měly zaměřit na posilování středu těla a hlubokých svalů v kombinaci s aerobním pohybem. Úbytku ve středu těla pomůže takzvaný intenzivní trénink, v němž se střídá intenzivní pohyb s pohybem nižší intenzity.

Romana – typ postavy hruška
Relativně nejlepší podmínky pro dosažení vytyčeného cíle. Má výborné znalosti a přehled příjmu a skladby potravin. Technicky dobře provedené posilovací cviky.

Jarmila – typ postavy jablko
Její cesta nebude jednoduchá, vzhledem k tomu, že připravuje běžnou stravu pro rodinu. Musí skloubit chod domácnosti se zaměstnáním. Oceňujeme její chuť a elán.

Tamara
Ač se to nemusí na první pohled zdát, má souměrnou postavu, na které se již projevuje nejenom věk, několik těhotenství, ale hlavně dlouhodobá absence aktivního sportování. Přejeme všem ženám pevnou vůli, vytrvalost a výsledky. Uděláme vše, abychom společně došli do vytyčeného cíle.

SPAR: Sestavení zdravého jídelníčku začíná od samotného nakupování

Tyto ženy se přihlásily do zajímavého a motivačního projektu s tím, že chtějí změnit svůj vzhled a dosavadní styl života.

Vyvážená a zdravá strava není prázdný pojem, jedni ji preferují a je s jejich životním stylem neodmyslitelně spjata, druzí se jí alibisticky skupinou vybraných slovíček či dvousloví jako „drahé, málo času, neumím" obloukem vědomě vyhýbají.

Je ale třeba si přiznat, že jde o sebeklam. Jíst zdravě neznamená finančně se zadlužit, není nutné ani strávit drahocený čas u plotny či být zdatný šéfkuchař. Důležitým faktorem je motivace a tím nejpřesvědčivějším by pro každého z nás mělo být zejména zdraví nejen naše, ale i našich dětí. Protože staré přísloví: „Co se v mládí naučíš, k stáru jako když najdeš," zde platí dvojnásob.

Jít dětem ve stravovacích návycích příkladem, je speciálně vhodný důvod proč neotálet, nemyslíte? Také se můžete ztotožnit s tím, že hledání ideální rovnováhy mezi tím, co dětem chutná a co je pro jejich vývoj a životosprávu vhodné, až nápadně připomíná „bojovku"?

Není nejmenších pochyb, že svačinky dětem jsou připravovány s velkou láskou. Opomínat by se nemělo ale ani složení a mělo by se přistupovat ke každé přípravě jídla co nejzodpovědněji. Při zavedení vyváženého jídelníčku je třeba dbát na to, aby splňoval veškeré nutriční nároky. Jedná se o správný obsah přiměřeného množství energie, bílkovin, kvalitních tuků, pomalu se vstřebávajících sacharidů, vlákniny a mnoha dalších prvků.

V praxi to znamená zařadit do jídelníčku zejména ovoce, zeleninu, obilniny, mléčné výrobky, maso, ryby či vajíčka. To vše v rozumném množství, individuálně podle každého konzumenta. Čím více čerstvých plodů z přírody, tím lépe. Doprovodným, avšak nezanedbatelným faktorem vyváženého a zdravého stravování a zdravého životního stylu je dodržování pitného režimu a správné načasování jídla.

Doporučuje se alespoň pět jídel denně v pravidelných intervalech, to vše za dostatečné kombinace s pohybem, aby byl vyvážen i přísun a výdej kalorií odpovídající životnímu stylu každého jedince.

Sestavení zdravého jídelníčku začíná od samotného nakupování. Na potravinovém trhu je však nepřeberné množství produktů, ve kterých je velmi těžké se orientovat. Zvýšenou pozornost je třeba věnovat obalu potravin, který by měl být hlavním vodítkem. Na základě nutričních údajů si snadněji vyberete výrobky vyhovující zásadám zdravé výživy.

Celá řada domácích a mezinárodních výrobců zavedla za podpory Potravinářské komory ČR na svých produktech nutriční značení GDA - denní doporučené množství, které taktéž volbu usnadňuje. Snadnější výběr umožňují vedle jiných i výrobky pod značkou SPAR Vital.

Nejen díky inovativnímu konceptu obalu je značka SPAR Vital ideálním pomocníkem v orientaci na cestě k vyvážené stravě. Potraviny značky SPAR Vital mají jedinečné nutriční hodnoty a jsou vyrobené podle lékařsky ověřených receptur. Obsahují důležité výživné látky, ale zároveň mají snížený obsah tuků, cukru a soli. Široký sortiment zahrnuje výběr konvenčně vyrobených potravin od suchých a čerstvých potravin až po hluboce zmraženou zeleninu.

Návrh jídelníčku:

Snídaně – nejvhodnější doba pro výrobky z obilovin
• celozrnný, vícezrnný chléb + lučina
• ovesné vločky + activia

Svačina dopolední
• ovocné saláty s ořechy nebo semínky
• čerstvé ovocné šťávy

Oběd – upřednostňujeme vařené v páře nebo na grilu, omezit pečení a smažení zcela vyloučit
• maso, ryby + zelenina

Svačina odpolední
• jogurty, cottage + rajčata cherry, nebo červená paprikou

Večeře – bílkovina v podobě
• omeleta ze 1 až 2vajec + jakákoli zelenina – nešetřit
• luštěninové saláty

Učíme se jíst!

Romana, Jarmila a Tamara se pomalu seznamují s tím, co pro mě bude následující měsíce denní chleba, a to nejen v metaforickém smyslu slova. Mít krásnou postavu a přitom být zdravá, nezahrnuje totiž jenom ten správný pohyb, ale také vyváženou stravu. Přitom se v žádném případě nejedná o blud typu hladovění, ale o jídelníček s pěti jídly denně, které jsou navíc zdravé.

Zároveň ženy díky Stanislavu Pešátovi zjistily, jaký mají druh postavy. Proč je to důležité? Kvůli tréninku. Pro každý typ postavy je totiž vhodný jiný pohyb a jinak na tělo působí. Zvyknout si na zcela nový životní styl nebude ani pro jednu z účastnic Proměny jednoduché. Proto jim držíme palce!


zpět

Novinky na email

Zaregistrujte se k odebírání novinek

3 důvody proč nakoupit u nás

- věrnostní program výrazné slevy
- na trhu od roku 1990
- kamenná prodejna v Opavě
© NEXT Fitness s.r.o.
sportovní výživa, fitness, solárium
Created by I N T
Zajímavé odkazy
logo
© NEXT Fitness s.r.o., sportovní výživa, fitness, solárium